http://www.petitchef.ro Retete usor de preparat!: Prajitura Snickers

Follow by Email

duminică, 1 iunie 2014

Prajitura Snickers

Reteta acestei prajituri am luato de la Merisor (http://merisor67.blogspot.ro/2014/04/prajitura-snickers.html). Foile le-am cumparat (sunt foi piscot pentru prajitura), deoarece cuptorul meu este stricat, dar o sa scriu in reteta ingredientele blatului si cum se prepara acesta.

Ingrediente:
Blat:

  • 8 albusuri
  • 1 varf lingurita sare
  • zeama de la 1/2 lamaie
  • 9 linguri de zahar
  • 1/2 plic praf de copt
  • 250 g nuca macinata
  • 4 linguri faina
Glazura alba:
  • 200 g ciocolata alba
  • 2 linguri ulei
Caramel:
  • 10 linguri zahar
  • 8 galbenusuri
  • 250 g unt (65%)
  • 200 g alune nesarate
  • 1 varf lingurita sare
Glazura neagra:
  • 200 g ciocolata amaruie
  • 2 linguri ulei
Preparare:

Blat:

Albusurile se bat spuma cu putina sare, apoi se adauga zaharul treptat si zeama de lamaie. Dupa ce s-au intarit albusurile se adauga nuca macinata si faina amestecata cu praful de copt, dar amestecam cu o lingura de lemn sau cu telul.
O tava de 25/36 se tapeteaza cu hartie de copt si punem blatul si il coacem la cuptortul preincalzit timp de 30 de minute la foc mic.

Glazura alba

Intr-o cratita punem 2 linguri de ulei si ciocolata rupta in bucatele mici si o topim la baie de aburi.
Dupa ce s-a topit ciocolata o punem peste blatul putin racit. (Blatul se poate taia in 2 sau se lasa asa) Tava o dam la rece sa se intareasca ciocolata pana facem caramelul.


Caramelul: 

Intr-o cratita punem 8 linguri de zahar si il caramelizam la foc mic mestecand continuu sa nu se arda.
Apoi adaugam untul si amestecam bine pana acesta se topeste, dupa ce s-a topi adaugam cele 8 galbenusuri amestecate cu 2 linguri de zahar, lasam pe foc si amestecam continuu pana cand se va ingrosa crema ca o budinca.
Dupa ce s-a ingrosat il luam de pe foc, adaugam alunele, amestecam si lasam crema sa se raceasca putin (cat sa suporte degetul la incercare).
Caramelul il turnam peste glazura alba si dam tava din nou la rece.
Glazura neagra:

Intr-o cratita punem 2 linguri ulei si ciocolata rupta bucati pe care o topim la baie de aburi.
Glazura se pune peste crema (daca ati taiat blatul in 2 se pune asa: 1 foaie, glazura alba, caramelul, cealalta foaie si deasupra glazura neagra).
Prajitura o tinem la frigider!
Pofta buna!

2 comentarii :

  1. Arata fenomenal prajitura ta. Eu vad ca ai totusi trei blaturi negre. Parca vad blat/ ciocolata alba/blat/caramel/ blat/ ciocolata neagra nu??? Si cat de mare este tava ta in care ai pus prajitura finala ca este foarte gros stratul de caramel . Multumesc ☺️

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc! Daca o sa preparati blatul din reteta tava este de 25/36.
    Eu am specificat ca blatul l-am cumparat deoarece cuptorul meu a fost stricat. Blatul pe care l-am folosit eu l-am cumparat de la Kaufland si se numeste "foi piscot pentru prajitura. Pandispan"" dimensiunile acestor foi nu stiu sa vi le spun. Eu am pus asa foaie, glazura alba, foaie, caramelul, foaie si la final glazura neagra!

    RăspundețiȘtergere